Resultaten 2022

Hier staan de resultaten van het derde Nationaal Verenigings Onderzoek, een grootschalig onderzoek naar alle verenigingen in Nederland. Aan de derde editie hebben 4500 verenigingen deelgenomen. Doordat er nu drie onderzoeken gedaan zijn, is het mogelijk trends te signaleren en vergelijkingen over jaren te maken. Ook hebben deelnemers uitgebreide reacties gegeven bij de open velden, wat enorm waardevol is voor de interpretatie van de uitkomsten.

Deelname aan het onderzoek staat open voor alle type verenigingen van grote koepels, branche-, beroeps- tot aan de kleinste vrijwilligers verenigingen. Doet uw vereniging volgend jaar ook mee?

Highlights Nationaal Verenigings Onderzoek 2022

Download hier de highlights van het onderzoeksrapport van het Nationaal Verenigings Onderzoek 2022 waar ruim 4500 verenigingen aan mee hebben gedaan.

Onderzoeks­rapport Nationaal Verenigings Onderzoek 2022

Alle informatie weten? Download het volledige onderzoeksrapport van het Nationaal Verenigings Onderzoek 2022.

Bekijk de online presentatie

Online presentatie

Resultaten Nationaal Verenigings Onderzoek
19-01-2023

"Deze resultaten geven mij beter inzicht in wat er speelt in de wereld van verenigingen."